mys, båtmässa, grattis syster

dagen började med massa mys när jag vaknade upp hemma hos elin, som jag anlände till runt 9-tiden igårkväll efter att ha varit på mönstring.
På mönstringen gick det bra förresten, efter att ha visat bra resultat på både psykiska och fysiska tester är jag nu preliminärt inskriven som amfibieplutonsbefäl, vilket verkar vara riktigt spännande. om allt går som det ska rycker jag in i maj 2011.
men iaf, vaknade upp hos elin, gjorde inte speciellt mycket, hon skulle åka till luleå och jag skulle in till sthlm igen så vi åkte vid 2-tiden. jag var hemma på kungsholmen vid halv 4,  åt lite glass och drog sen till s:t eriksplan för att möta upp pappa. vi tog en korv (halva ramlade ner på marken :() och tog sen pendeln till båtmässan,
på båtmässan träffade jag först min farbror och min kusin som jag inte träffat på typ ett år, vilket var roligt, men sen mötte vi även på två polare till daddy så vi gick till en bar och tog några iskalla hof - riktigt näjz.
senare kl 8 när mässan stängde gick vi över till hotellet som precis ligger utanför och beställde i baren där. samtidigt såg jag då att en annan kusin till mig redan satt där, så vi slog oss ner med honom och hans polare och hade det trevligt, senare drog jag, pappa, kusinen o hans polare vidare med pendeln. jag å pappa skulle äta middag o min kusin å hans polare skulle vidare på någon fezt. jag å pappa gick till och åt på restaurangen "lilla asien" som ligger precis där vi bor och åt chicken satay och lite chilitigerräkor på malaysiskt vis - mumz!
sen drygt efter 10 gick vi hem och nu har vi packat, dammsugit och skrivit ut lite material till italienresan imorgonbitti, ska bli jävligt najs faktiskt.
dock ska jag stiga upp 03.30, vilket blir jävligt jobbigt eftersom att klockan just precis nu är 23:52..
funderar på att inte sova, får se hur det blir. är dock jävligt trött så jag sover nog några timmar.
ska åka ner till italien och kolla på fotboll i samband med att jag fyller 18! ska bli riktigt roligt faktiskt. jag och pappa åker ner och är där från lördag morgon till måndag kväll. ska bli kul att umgås lite ensam med pappa, det är inte så ofta man gör det.
idag var första dagen på många år jag umgicks bara med honom, å det var najs, får hoppas att det blir fler sådana dagar.
sen ska jag också passa på att gratta min syster emelie som fyller 20 idag! hon är just nu nere i asien och spårar! hoppas du har haft en bra födelsedag!
nu ska jag förhoppningsvis sova lite och drömma om elin. det var förresten hon som uppmanade mig till att skriva lite så ni som verkligen har väntat på detta inlägg kan tacka henne.
saknar henne redan också, tokigt de där
puss å kram

Kommentarer
Postat av: Emelie

bra jobbat bror, men skriv namn pa kusinerna oxa sa man vet vilka du har traffat :P hehe.. puss o kram o grattis pa dig med <3

2009-03-01 @ 11:51:19
URL: http://[email protected]
Postat av: Elin

hey bor du på kungholmen du? :P

2009-03-10 @ 20:41:46
URL: http://clearofmistery.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0